Crash test - Fiat Brava
Testovaný model: Fiat Brava 1.4 S RDH, r. 1998, hmotnost 1077 kg
Brava byla oceněna dvěmi hvězdičkami za výkon při čelním a bočním nárazu, ale po malých zlepšeních by mohla získat hvězdičky tři. Konstrukce auta při čelním nárazu byla přetížena a došlo k vážnému průniku v
pedálové oblasti. I bez bočních airbagů Brava splnila legislativní požadavky, které začnou platit pro nové modely od října 1999. Přední okraj kapoty poskytl nadprůměrnou ochranu pro chodce.
Čelní náraz
Oddělení cestujících se stalo po nárazu nestabilní. Dveře řidiče ztratily svou pevnost a dveřní otvor byl zdeformován ve spodní části předního sloupku. Dopad hlavy na airbag byl stabilní a došlo k mírnému vychýlení od volantu. Tlumící blok na sloupku řízení by měl pomoci chránit proti lokálnímu poranění kolen. Došlo k nadměrnému průniku do prostoru s pedály a svar v tomto místě také lehce praskl. Nebylo to
Horní žebra řidiče se narazila o dveře a ostatní žebra o středový sloupek. Spodní žebra byla pod největším tlakem, ale i tak byly splněny požadavky normy, která začne platit pro nové modely od října 1999. Břicho řidiče zasáhla vyčnívající opěrka paže s tuhou plastovou podložkou. Jeho pánev se střetla se středovým sloupkem, ale úroveň ochrany byla dostačující.
Ochrana pro děti
Doporučené dětské sedačky instalované po směru jízdy byly kompatibilní s bezpečnostními pásy. Při čelním nárazu sedačky dobře zachytily dětské hlavy při pohybu vpřed. Bohužel, hlava staršího dítěte nebyla zachycena při bočním nárazu.
Ochrana chodců
Polovina míst střetu s hlavou splnila navrhované legislativní požadavky a poskytla dobrou ochranu. Většina testovaných míst u střetu s dospělým dopadla špatně. Okraj karoserie dal nadprůměrnou ochranu, naopak nárazník špatnou.
No comments:
Post a Comment