Fiat Bravo GT
Již po usednutí do interiéru jste příjemně překvapeni anatomickými sedadly, které vynikají skvělým bočním vedením. Řidič se jimi cítí doslova hýčkán a ani po ujetí dlouhé vzdálenosti se necítí unaven. Nalezení vhodné polohy za volantem není žádný problém. Přispívá k tomu výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Co se zpracování interiéru týče lze mu vytknout pouze občasné zavrzání plastů, které není ale nijak časté a výrazné. Interiér je velmi dobře designově zpracován a působí atraktivně a poměrně útulně. Testovaný model byl vybaven i koženým potahem řadící páky a volantu, což dojmy ještě umocnilo.
Na sedadle spolujezdce se též nebudete cítit utlačeni. Cestování na zadních sedadlech jistě nebude činit problémy lidem středního vzrůstu a prostornost ať už pro kolena nebo nad hlavou je dostatečná. Zavazadlový prostor je průměrem a jeho objem činí 0.28 m3. Dojezd je též slušný a to díky nádrži o objemu 60 litrů. Nastupování do vozu je pohodlné díky rozměrným bočním dveřím. Dozadu se díky odsouvání předních sedadel vpřed nastupuje též dobře. Výhled z vozu je dobrý.
Co se výbavy týče též nebylo skoro co vytknout. 4 airbagy zajišťovaly dostatečnou ochranu ať už proti čelnímu nebo bočnímu nárazu. O příjemné cestování se starala automatická regulace teploty spolu s klimatizací. V zimním období jsme ocenili velmi účinnou a užitečnou funkci rozmrazování oken, neboli po aktivování funkce MAX DEF se zapne topení, větrák na maximum (výdech na čelní sklo), klimatizace a vyhřívání zadního skla. Funkci anděla strážného při prudkém brždění zajišťoval systém ABS. Vůz byl vybaven audiosoustavou Fiat se šesti reproduktory. Elektrická okna a zrcátka zde působila jako samozřejmost.
Teď k jízdním vlastnostem. Bravo GT s motorem 1.8 16V jistě nebude outsiderem našich silnic. Nepůsobí nijak ultimativně a asi se vám nestane, že se ostatní řidiči budou uhýbat ke straně, jako pokud je dojedete s nějakým sporťákem. Sto třínáct koní šestnáctiventilového agregátu ovšem propůjčuje gétéčku slušnou dynamiku a to hlavně pokud se rozhodnete předjet nebo cestujete po dálnici. Ledasčemu napovídá i průběh točivého momentu, jehož maximum 153 Nm se nachází poměrně vysoko a to na hranici 4400 otáček/min. Toto samo o sobě prozrazuje, jaký styl jízdy tento vůz vyžaduje, pokud zatoužíte po sportovním svezení. Pak jízda vyžaduje styl toč to a řaď. Nutno dodat, že ani při razantním vytáčení není pohonná jednotka hlučná a do kabiny proniká příjemný hutný zvuk.
Chování v zatáčkách je poměrně čitelné a jisté. Pokud se rozhodnete pro klidnější jízdu, nebude to žádný problém, většina točivého momentu je k dispozici v celém spektru otáček a časté podřazování nebude třeba. Ovládání vozu je velice příjemné, řazení je lehké a celkem přesné, volant s posilovačem můžete při parkování ovládat doslova jedním prstem. Brzdy překvapí svou velkou účinností, nicméně po opakovaném razantním brždění z vyšších rychlostí by mohly být účinnější. Samozřejmě, že sportovní svezení něco stojí a potvrdila nám to i poměrně vyšší spotřeba paliva. Výrobce udává průměrnou spotřebu 8.3 litru, což se žel potvrdilo.
Bravo GT je malý velký vůz a jízda s ním je potěšením. Ostatně to už napovídá samotný název Grand Turismo.
No comments:
Post a Comment