Recenze modelové řady
Dvojčata Bravo/Brava byla představena v roce 1995 a hned o rok později se stala vítězem evropské ceny Auto roku 1996. Karoserie obou verzí jsou dílem návrhářského centra Centro Stile Fiat. To navrhlo na stejný podvozek tří- a pětidveřovou karoserii, které jsou zcela identické až po B sloupek. Téměř stejný je i jejich koeficient odporu vzduchu - cx=0,32, resp. 0,33. Zadní část Brava je ukončena příkrou zádí, zatímco zadní okno Bravy se svažuje o poznání pozvolněji. Zajímavou podívanou nabízi zádě obou vozů. Bravo má jako jedno z prvních kulaté, dravěji působící, zadní svítilny, zatímco Brava se vymyká díky třem řadám světel na každé straně.
Pod kapotou se zpočátku obejvilo hned šest pohonných jednotek. Benzínové čtyřválce 1370ccm 12V (80hp), 1581ccm 16V (103hp), 1747ccm 16V (113hp) a pětiválec 1998ccm 20V (147hp), který však byl určen pro Bravo. Vznětový přeplňovaný čtyřválec 1910ccm byl vyladěn buď na 75 nebo 100hp. Volit jste mohli také mezi 5° manuální a 4° automatickou převodovkou.
Přední náprava typu McPherson byla doplněna o příčný stabilizátor, stejně jako zadní s nezávisle zavěšenými rameny. Přední brzdy byly kotoučové s vnitřním chlazením, zadní pak bubnové. Výjimku tvořila verze80, která neměla vnitřní chlazení a také HGT, které mělo kotouče i vzadu, průměr těch předních byl navíc zvětšen na 284mm (z původních 257mm). K aktivní bezpečnosti přispívalo i ABS, jež bylo u mnoha verzí již ve standardu.
Facelift přišel v roce 1999. Zvnějšku se projevil snad jen chromovanou maskou chladiče u Bravy (matně černou u Brava) a standardními zrcátky v barvě vozu. Nová byla i paleta barev. A to pro jak pro lak, tak i pro interiér. Pod kapotou nahradil původní 1,4l 12V motor nový 16V agregát 1242ccm (82hp). Výkon dvoulitrového pětiválce povyrostl na 154hp a vznětový čtyřválec 1910ccm byl po osazení systémem common-rail vyladěn na 105hp.
Výroba byla ukončena v roce 2002, kdy sjela z výrobních pásů první Stila.
Motorové verze:
- Mk 1 - Benzín:
1581ccm 16V (103hp)
1747ccm 16V (113hp)
1998ccm 20V (147hp) V5
- Mk 1 - Turbo Diesel:
1910ccm (100hp)
- Mk 2 - Benzín:
1581ccm 16V (103hp)
1747ccm 16V (113hp)
1998ccm 20V (154hp) V5
- Mk 2 - Turbo Diesel:
1910ccm (100hp)
1910ccm (105hp) JTD
No comments:
Post a Comment