11/01/2005

Fiat Bravo/Brava ojetina

Jízdní vlastnosti Bravy jsou i dnes dobrým standardem, i když extrémní zacházení s tímto rodinným vozem s sebou přirozeně nese nestabilitu. Brava byla jako nová prodávána na českém trhu za příznivé ceny od 360 tisíc (základní model s motorem 1.2 16V) a se špičkovým a velmi žádaným agregátem 1.9 JTD, v nejlepší výbavě ELX, stála necelý půlmilion.

První majitel však utrpí při prodeji svého Fiatu značnou ztrátu hodnoty, což má své kořeny v horší pověsti značky. Tím získává zákazník kupující auto z druhé ruky. Ačkoli kvalita italských vozů jde od počátku 90. let vzhůru, je třeba si i u Bravy/Brava dávat pozor na několik problémových míst.

Motory 1.4 a 1.6 často trpí závadami termostatu, končícími v nejhorších případech přehřátím motoru. Dalšími vážnými závadami bývají propálená těsnění hlavy válců a přetržené ozubené řemeny. Lehčí nedostatky se objevují u kontaktů koncových svítilen, nepotěší těsnění dveří a kufru, které neplní svou funkci a mnohého majitele pozlobí chybné spuštění nárazového spínače, který má při nehodě přerušit dodávku paliva. Evergreenem jsou v ojetinách problémy s řídícími jednotkami, zapalováním, vlhké zapalovací svíčky a vybité akumulátory.

Přednosti

  • elegantní design
  • prostorný interiér
  • bohatá nabídka motorů
  • nízká cena
  • dobré jízdní vlastnosti

Nedostatky
  • horší dílenské zpracování a kvalita plastů v interiéru
  • nedostatečná zvuková izolace
  • vyšší spotřeba paliva zážehových motorů
  • špatné image

Nejčastější závady
  • propálená těsnění hlavy válců, přetržené ozubené řemeny
  • závady termostatu, přehřátí motoru
  • vlhkost v zapalovací soustavě
  • problémy s řídícími jednotkami a zapalováním
  • chybné spuštění nárazového spínače, který má při nehodě přerušit dodávku paliva
  • opotřebení spojky
  • u motoru 1.4 závady posilovače brzd
  • obtížné řazení (do roku výroby 1996)

No comments: