Fiat Bravo/Brava ojetina
Jízdní vlastnosti Bravy jsou i dnes dobrým standardem, i když extrémní zacházení s tímto rodinným vozem s sebou přirozeně nese nestabilitu. Brava byla jako nová prodávána na českém trhu za příznivé ceny od 360 tisíc (základní model s motorem 1.2 16V) a se špičkovým a velmi žádaným agregátem 1.9 JTD, v nejlepší výbavě ELX, stála necelý půlmilion.
První majitel však utrpí při prodeji svého Fiatu značnou ztrátu hodnoty, což má své kořeny v horší pověsti značky. Tím získává zákazník kupující auto z druhé ruky. Ačkoli kvalita italských vozů jde od počátku 90. let vzhůru, je třeba si i u Bravy/Brava dávat pozor na několik problémových míst.
Motory 1.4 a 1.6 často trpí závadami termostatu, končícími v nejhorších případech přehřátím motoru. Dalšími vážnými závadami bývají propálená těsnění hlavy válců a přetržené ozubené řemeny. Lehčí nedostatky se objevují u kontaktů koncových svítilen, nepotěší těsnění dveří a kufru, které neplní svou funkci a mnohého majitele pozlobí chybné spuštění nárazového spínače, který má při nehodě přerušit dodávku paliva. Evergreenem jsou v ojetinách problémy s řídícími jednotkami, zapalováním, vlhké zapalovací svíčky a vybité akumulátory.
Přednosti
- elegantní design
- prostorný interiér
- bohatá nabídka motorů
- nízká cena
- dobré jízdní vlastnosti
Nedostatky
- horší dílenské zpracování a kvalita plastů v interiéru
- nedostatečná zvuková izolace
- vyšší spotřeba paliva zážehových motorů
- špatné image
Nejčastější závady
- propálená těsnění hlavy válců, přetržené ozubené řemeny
- závady termostatu, přehřátí motoru
- vlhkost v zapalovací soustavě
- problémy s řídícími jednotkami a zapalováním
- chybné spuštění nárazového spínače, který má při nehodě přerušit dodávku paliva
- opotřebení spojky
- u motoru 1.4 závady posilovače brzd
- obtížné řazení (do roku výroby 1996)
No comments:
Post a Comment